Klicka på rubriken för att läsa tidningen online

KROG NUMMER 5 2015

omslag Krog#5TEMA FETT

AG FETT När AG öppnade för fem år sedan påbörjades en resa i att lära sig allt om kött. Idag spelar fett en större roll på menyn.

MATCHA ÖL OCH FETT Hur matchar man öl och fett? Anna Wallner och Karin Berntsson på Carlsberg guidar mellan smaker, konsistenser och aromer.

ANKFETT Ankfett är en basvara som alltid ska finnas hemma på Eriks bakficka.

SPÄCK Späck och ister bär smaker på Proviant.

KOM UPP DIG I SMÖRET! Branschen har fått upp ögonen för skillnaden mellan smör och smör. Här är Grönsakshallens sortiment.

LÖS FETT FORMULA Fett är i många sammanhang synonymt med smuts. Diskteknik har formulan och metoden för lösningen.

DJUPDYKNING I FRITÖSEN Den har lika hög status som en Skogaholmslimpa men är också den gemensamma nämnaren för nästan alla krogar – från gatukök till finkrogen.

GULDKLOCKAN Flexibilitet efter olika behov och önskemål skapar långvariga anställningar. På Majola sätter man individen främst och arbetar efter mottot att det finns en plats för alla.

KROG NUMMER 4 2015

Omslag krog #4 2015FÄLLMANS HÖSTLAMM ÄR HÄR – Lammen föddes i början av april och har gått ute hela sommaren. Fällmans Kött har färskt lamm hela hösten.

EKO GER EKO – Ekologiskt vinner mark. Pelle Bosta på Grönsakshallen gör en nulägesanalys och blickar bakåt och framåt.

MED ÖL I LURARNA – Mitt i den skummande ölrevolutionen surfar Ölpodden med ständig nyfikenhet och kunskapstörst.

FRÅN ”SUSHI-HÅL-I-VÄGGEN” TILL RACAMACA – Smörgåsbord har hjälpt krögarna Rasmus och Mattias att öppna sin första restaurang.

DISKRUMMET I FINRUMMET – På flera av landets främsta restauranger har diskrummet högsta prioritet. En annan nämnare är Diskteknik.

FIRE IN DA HOUSE – Byt ”om” till ”när” och ta brandrisken på allvar. Majola RestaurangKonsult internutbildar sin personal.

KROG NUMMER 3 2015

KROG #3 2015

GRÖNSAKSHALLENS GOTLAND Följ med till Grönsakshallens inköpares Gotland, långt bortom skränande turister och raukar finns en fantastisk råvarukälla.

RESURSOPTIMERING   Andreas Stenberg, köksmästare på Djurö-näset vet hur man ger extrapersonalen förutsättningar att lyckas.

MASKINELL EVOLUTION Dagens kockar har blivit upptäcktsresande i kökstekniker, tillagningsmetoder, smakutveck-ling och presentationer.

HÅLLBARA RESTAURANGER Projektet ”Hållbara restauranger” lanserar en verktygslåda för restauranger som systematiskt vill arbeta mer med hållbarhetsfrågor.

GILLA GRILLA Sandra Svenson, på Fällmans Kött, har daglig kontakt med kockar och köksmästare över hela landet. Här några av hennes tips till grillen.

NY MENY VARJE VECKA Spis och Vin i Tyresö ändrar sin meny varje vecka – för att hela tiden erbjuda stamgäs-terna något nytt.

KRISPIG PERSONLIGHET Hur den perfekta salladen komponeras beror på verksamheten. Mats Karlsson, inköpare på Grönsakshallen, tipsar.

HOUSE OF CRAFT Carlsberg Sverige breddar nu sitt restaurang-erbjudande och lanserar House of Craft – ett samarbete med utvalda mikrobryggerier.

KROG NUMMER 2 2015

Krog #2 2015

 

LAMM I ÅRETS KOCK ”Högre betyg kan en råvara inte få” – det säger Mattias Dernelid på Smakriket/Fällmans Kött.

TEMA: OST

”OST SKA SERVERAS MED KÄNSLA OCH KÄRLEK” Mikael Åström, källarmästare och sommelier på Le Rouge, har en klar bild av hur en ost-tallrik ska se ut.

OST OCH ÖL Ost- och ölprovning på Nya Carnegiebryg-geriet med en kock, en bartender och en bryggare.

SÄG OST ”Ost” istället för ”Fromage” – svenska ostar från Smakriket står sig bra i jämförelse med franska.

DISKTEKNIKS E-HANDELSPLATS   Disktekniks nya E-handelsplats är perfekt för inköp av både rengörings-produkter och engångsmaterial.

MATSALENS MOMENT På Metropol Palais är matsalsvagnarna både en del av showen och fyller en viktig funktion.

FÄRSK FISK FRAMFÖR FRYST Krog har besökt två lunchrestauranger som trots stora volymer prioriterar färsk fisk framför fryst.

PERSONALUTMANINGAR Branschens behov av personal ökar. Majola tar vara på sin personal genom både kurser och events.

KROG NUMMER 1 2015

Krog #1 2015

POR FAVOR!   Spanska charkuterier är i världsklass. Fällmans Kött har plockat russinen ur den spanska kakan.

FOKUS: BRANDING Vad står ditt varumärke för och hur jobbar du med det?

ALLA VILL TILL HIMLEN

SNYGG SERVETT SÄLJER

CERTIFIERAD LÄNK

ÖLPRAT Carlsbergs ambassadörer

MODERN MAT     Maria Masoomi höll workshop på Grönsakshallen Sorunda.

DET GAMLA GARDET De tysktalande kockarna la grunden för den svenska gastronomin.

BARTENDERS CHOICE AWARDS 2014

FRÅN BÖNA TILL KOPP

 

KROG NUMMER 5 2014

Krog #5 2014

BRED LAST – Fällmans Kött är känt för grymt fint hängmörat kött. Men sortimentet är mycket större än så.

BÄST PÅ SERVICE Snart är det dags för Årets Servitör – Majola RestaurangKonsult sponsrar tävlingen.

KEEP ON ROCKIN IN A EKOFISK WORLD Ekofisk firade sitt 15-årsjubileum med endundrande rock’n roll-fest

DEN PERFEKTA ÖLEN Carlsberg Sverige gör allt för att din ölservering ska bli så bra som möjligt.

GULDKANT VS DEGKANT Caféer och bagerier dras ofta med den tyngsta disken när mjöl förvandlas till klibbig massa.

FOKUS – JUICEBARER

STRÅT VASSARE Jonas Sandstöm som utvecklat Åhlens juicebarskoncept förklarar vad en juicebar är.

STRÅT NYTTIGARE Annika Panotzki, holistisk hälsocoach har koll på vitaminerna och mineralerna.

BOOOSTA! Kolla in GrönsakshallenSorundas superfood.

JUICETORNADO Blir centrifugen lika viktig som espressomaskinen är på caféet?

100° PÅ 0-TID En quooker gör det roligt att koka vatten.

CENTRIFUG Hur funkar den?

KROG NUMMER 4 2014

Krog #4 2014TALRIK TALLRIKSVÄGG TRUMFAR Smörgåsbords tallriksvägg är en magnet som drar krögare från hela Stockholm. Vad ska man tänka på när man köper bränd lera?

GRÖN INSPIRATION Inspiration betraktades länge som en gudomlig ingivelse. Nu har forskarna hittat den verkliga källan: Grönsakshallens varulager.

VILT SVIN Fällmans Kött arrangerade i slutet av sommaren en workshop för kockar på temat vildsvin.

BÄTTRE ÖLFÖRSÄLJNING Det fi nns många sätt att förbättra ölförsäljningen på sin restaurang. Torbjörn Berntstedt på Carlsberg Sverige ger sin fem bästa råd.

MAJOLAS MILLENIUM Majola RestaurangKonsult fyller tio år och firade med en fest för sin personal på Grinda i Stockholms skärgård.

SKALDJURSKRYSSNING M/S Birkas skaldjursbuffé lockar fler och fler gäster för varje år. Ekofisk har varit med hela vägen.

DISKVATTEN BLIR GULDVATTEN Välutbildad personal är nyckeln för ett lönsamt diskrum. Tom Raushagen på Diskteknik vet hur man förvandlar diskvatten till guld.

KROG NUMMER 3 2014

omslag krog 3 2014MAJOLA FLYTTAR TILL SICKLA Anledningen är att företaget växer och man behöver fler arbetsplatser och bättre rum för intervjuer.

BARFOKUS Stor experimentlust, jakt på nya presentationer och material och inte minst smaker är intensiv.

Bartendern Robert går på smaksafari på Grönsakshallen Sorunda.

Mycket smak med få ingredienser på Miss Clara.

Maxad mixer matar mingel – det är skillnad på mixer och mixer.

Ölens potential som mixer i drinkar upptäcks av allt fler bartenders.

AUKTORISERAD BEMANNING Lär dig skilja på seriösa bemanningsföretag och oseriösa players med kontoret på fi ckan.

ROCKLUNDA GÅRDSGRIS Rocklunda Gård är en av Fällmans Kötts uppfödare av gris. Här görs allt arbete från grunden.

LÅNGA – VÄGEN LUTA TILLBAKA Långa och lutfi sk har en lång gemensam historia som festmat. Men är dom oskiljaktiga och reserverade för gäster 60+?

FÖRE / EFTER DISKTEKNIK Vi har besökt två restauranger som nyligen gått över till Diskteknik. Så här upplevde dom hur det var innan och hur det funkar idag.

KROG NUMMER 2 2014

Stockholm_Krog_2014_2_OMSLAG_TRYCK_KORR-1HAR DU KOLL PÅ UTESERVERINGEN? Snart är det dags att ta hand om gästerna som vill sitta ute. Är du beredd? Allt, utom möjligtvis solfaktorn, hittar du hos Smörgåsbord.

ÄT MER FISK Fisk är populärt på Strandvägen 1. Här erbjuds den medvetna publiken både skrei, piggvar och många andra förstklassiga råvaror.

TID ATT LÄRA Branschen behöver fl er duktiga kockar och matsalsmänniskor. Majola satsar på internutbildningar.

FARANGS SMAKEXPLOSIONER Farang fick Grönsakshallen Sorunda att breddasitt sortiment av asiatiska råvaror. Det var nödvändigtför att skapa deras smakexplosioner.

MER BRUKSVÄRDE När Diskteknik utvecklar eget förbrukningsmaterial är det med en tydlig kravspecifikation: Hur bra går det att göra?

EXCEPTIONELL RÅVARA Vägen från producent till kock är inte bara en fråga om logistik utan även en mental omställning.

RESTAURANGEN PÅ NYA CARNEGIEBRYGGERIET Nya Carnegiebryggeriet är ett centrum för alla som älskar öl. På den tillhörande restaurangen är det full fokus på öl och mat.

 

KROG NUMMER 1 2014

Omslag krog 1 2014

Kromade ätdon Etikettreglerna för hur besticken ska hanteras vid matbordet är många. Men vad ska man tänka på när man köper nya?

Inspiration för Majolas kockar  Jon Randow på Korvhantverk Stockholm inspirerar och utbildar Majolas kockar.

Rätt stoppad korv Printz har koll på hur korven ska stoppas. Fällmans Kött levererar råvarorna.

Avvisande entré vinner Diskteknik stoppar smutsen i entrén – innan den sprids till resten av restaurangen

En dag på rosteriet Lindvalls kaffe är Grönsakshallens leverantör av kaffe. Följ med till rosteriet.

Sylvass fjortonåring Knivarna är lika vassa på Ekofisk nu som för fjorton år sedan.

Ny standard för fatöl Carlsberg Sverige förlänger hållbarheten på fat till 30 dagar.

Varde ljus. Varde öl. Nya Carnegiebryggeriet öppnar snart.

 

 KROG NUMMER 5 2013

omslag

Inget kalas utan glas – Smörgåsbord besöks nästan dagligen av glas-spekulanter. Rätt glas ger klirr istället för kras.

Bättre smak i bättre glas – Ölglas ligger 20 år efter vinglasen. Men nu börjar det hända saker.

Skum – Se till att få det sista ste-get rätt i din ölservering. Anna Wallner på Carls-berg Sverige vet hur.

Bättre betalt med bättre glas –  Glas laddade med logotyp bjuder på ett mervärde för gästen.

Med majola som arbetsgivare  –  Varför väljer många att arbeta för Majola istäl-let för att ta en vanlig anställning?

Lunch för hundtratals – Dagens lunch ställer stora krav på köket. Tight med stålar, begränsat med tid och alla på en gång. Vad är svårast?

Färs – Köttfärs är en av de mest formbara råvarorna och serveras på alla typer av restauranger.

På allas à la carte – Vilka är de populäraste à la carte-fiskarna och varför?

 

 

KROG NUMMER 4 2013

Omslag krog 4 2013Where´s the party? – började som en app och har med tiden utvecklats till ett verktyg att locka fans till varumärket Carlsberg.

Musko rökeri I hjärtat av Roslagen röker Musko rökeri åt Fällmans kött. Här är det klassiskt hantverk som gäller.

Rekrytering med personlig profil Majola RestaurangKonsult väljer inte med ”magen” vid rekryteringar utan använder ett professionellt rekryteringsverktyg.

Fröya laks – Freshness Med snabba och snygga snitt, och med kunskap från mejeriindustrin, erbjuder Fröya laks en produkt som tar begreppet ”freshness” till en helt ny nivå.

Extra allt Spar tid, pengar och miljö genom att ta fler varor tillsammans med din Grönsaksleverans.

360 grader på Wallmans Wallmans lyfter showen ut i matsalen. Men när gästerna slår klackarna i taket är det golvet som tar stryk. Diskteknik har städreceptet för matsalen.

Ny vals på Wiener Det är något nytt som tagit form under året i gamla Wienerkonditoriets lokal. Följ med till kontinenten.

KROG NUMMER 3 2013

omslag krog #3 2013Medborgarplatsen mingel magnet – På Medborgarplatsen är det alltid folk i rörelse. Här njuter man bäst på en av uteserveringarna.

Rutinerade och uppdaterade Receptionister -Majola RestaurangKonsult utbildar sin personal för receptionen tillsammans med Micros/Fidelio.

Diskrumsattraktion på Gröna Lund – Nya diskrummet på restaurang Krejsys är en attraktion. Diskteknik har ökat restaurangens kapacitet.

B.a.R.-a Fisk På B.A.R. ska varje fisk serveras vid sin optimala temperatur. Här går fisken färdigt på vägen ut till gästen.

Du är vad du bär – Fler och fler krogar väljer att satsa på personalens kläder och ser på klädvalet som en del i restaurangens profil.

RAW energi på Friends Arena – Sveriges nya nationalarena är en flexibel partner som gärna skräddarsyr arrangemang efter kundernas önskemål.

Äkta BBQ – Low and slow. Hett, smakrikt, saftigt och så jäkla gott. Häng med till BBQ chili & Co. Fällmans Kötts leveran-tör av BBQ-produkter.

 

KROG NUMMER 2 2013

Omslag Krog 2 2013Tokyo diner i nya Hötorgshallen Per-Anders och Anders, krögarna bakom butiken hav i hötorgshallen, öppnar Japan-inspirerad krog.

Frukost med profil På Noors slott boostas inte bara gästerna med vitaminer utan även med många andra mervärden.

Fågelperspektiv På Chez Betty väljer krögarna fåglar av kvalitet. Fällmans Kött har ett brett urval.

Köksfokus på World trade center Diskteknik presenterar sin helhetslösning för köket med fokus på kunskap.

Ingen smak utan rök Ekofisk vet hur riktiga produkter ska smaka och presenterar sin rökare roslagsfi sk.

Diskrumsentreprenad På lika villkor – Majola tar sitt ansvar när det gäller diskrumsentreprenad.

 Re-inventing After Work Ge din after Work en tydligare och roligare profil med Carlsberg.

 

 

KROG NUMMER 1 2013

BACKSPEGELN Det går fort i restaurangbranschen. Det som är nytt idag är hopplöst passerat imorgon. Smörgåsbord tar en titt i backspegeln.

SKREI SKRÄLLER Nu är den här – Skrein har vandrat från Barents hav till norska kusten. På Den Gyldene Freden är det en efterlängtad och uppskattad råvara.

GÖDKALV AV VÄRLDSKLASS Holländska Peter’s Farm är Fällmans Kötts val när det gäller importerad gödkalv. Inköpsansvariga Fredrik Rickardsson förklarar varför.

RÄTT STÄDFOKUS PÅ HOTELLRUMMET Husfru Teija Svenson på Mornington Hotell vet vad som krävs för att hålla 221 rum i toppskick.

EN DAG PÅ CARLSBERG Det händer mycket under en dag hos en av världens främsta bryggare. Det är en kedja från bryggeriets hjärta hela vägen till gästen.

GRÖNSAKSHALLEN – THE STORY Det var en gång en ung man som började knacka dörr och sälja ägg och potatis. En dag knackade han på hos en vresig kock i Skogås…

VALIDERAD SERVICE I MATSALEN Majola satsar på att kunskap i matsalen ska kunna valideras. Det handlar om att sätta kunskap som finns i händerna på pappret.

THE WINNER TAKES IT ALL Stockholm Krogs Julsenapstävling och Gravlaxtävling är avgjorda. Här presenteras vinnarna.

KROG NUMMER 5 2012

Giv oss vårt dagliga… Visa mig din brödkorg och jag ska säga vem du är. Smörgåsbord diggar goda skorpor.

Vilt Viltkött är en fantastisk naturtillgång med flera kvalitetsaspekter. Mer naturligt kött får vi inte på våra menyer.

Kvarterskrogen På kvarterskrogen känner alla dig och vet vad du heter. Carlsberg står bakom krögarna som gör sin restaurang till ditt andra hem.

Acceleration med rätt person Rekrytering handlar om mer än vad som ryms på ett CV. Villa Pauli och Carotte Catering vände sig till Majola RestaurangKonsult.

Senapstävling! Var med och tävla om att göra Stockholms bästa julsenap. Vinn en fet Robot Coupe.

Hållbarhet Med siktet inställt på Hållbarhet genomförde Diskteknik ett seminarium för branschen.

Havssnack Det är mycket snack om säkra bestånd. Vi tjuvlyssnar på vad det bubblas om i havet.

Ett dygn på Grönsakshallen Sorunda Häng med till Grönsakshallen. De första bilarna lämnar slakthusområdet klockan tre på morgonen för att leverera när det passar krogarna.

 

KROG NUMMER 4 2012

Det är ingen konst att se skillnad på bananer – Konsten är att välja ekologiska bananer – ett ganska enkelt val.

Matsalsservice 2012– Nya krav på kompetensen i matsalen – personality goes a long way.

Konsten att göra rätt ”Art is in the eye of the beholder”.

Turned on! Teknikkocken kliver ut ur garderoben och tänjer begreppen och smakerna. Smörgåsbord står i epicentrum.

Med fokus på kvalitet Hasse Palmquist på Fällmans kött lämnar över inköpsansvaret till Fredrik Rickardsson.

En dag med Diskteknik – Det är full fart på Diskteknik – från regelbunden service, utbildningar och inspektioner till utryckningar och stora arrangemang som Disk-SM.

Skaldjurens tid Kalla vatten, hårda skal och grymma smaker. Ekofisk tar en kallsup.

No alcohol generation Alkoholfritt är inte längre en dammig hyllvärmare. Fler väljer alkolholfritt. Carlsberg har produkterna för krögare som vill nå den växande målgruppen.

Krog nummer 3 2012

Kärlek till jorden och råvaran – Vi sticker händerna i myllan och tar pulsen på några av Grönsakshallen Sorundas leverantörer.

Från betong till bistro – En bistros födelse mitt i stan.

Internrevision på Stallmästargården – Stallmästargården tar hjälp av Diskteknik för att se över rutiner, lokaler och identifiera risker.

Kunskap svart på vitt – Utbildningsrådet driver ett projekt för att få kunskap, som sitter i händerna, över på papper.

En dag på Fällmans kött – Arbetet börjar långt före klockan sex på morgonen. Häng med till en riktig kötthandlare.

Med fokus på öl – Inför Storstads ölvecka uppdateras personalens kunskaper av Carlsbergs Anna Wallner.

Sommar, grill och Gondol – Takserveringen på Gondolen erbjuder en bred meny trots förhållandevis få rätter.

Sommar – EM i fotboll och Smaka på Stockholm – grym start på sommaren.

Krog nummer 2 2012

I huvudet på en husfru – Det är hög tid att ge yrket den respekt det förtjänar.

Gastronord och Vinordic – Snart är det dags för årets största mässa. Besök dina leverantörer och bli inspirerad.

Paradislamm – Från uppfödning på Välnäs gård via Fällmans Kött till spisen på Gondolen – med kärlek hela vägen.

Konditorernas bästa – Botanisera bland Grönsakshallens sortiment för konditorer. Riktiga smakbomber.

En dag med Smörgåsbord – Häng med till Smörgåsbords värld med små roliga prylar i alla hörn och ständigt nya projekt.

Birka Paradise – Ett kryssningsfartyg utöver det vanliga. Med höga krav på råvarorna.

Diskguld – Diskaren är värd sin vikt i guld. Majola satsar på sin personal tillsammans med Diskteknik.

Beer Menu Composer – Carlsberg ökar din försäljning med en smidig liten meny där dryckerna presenteras med text och bild.

 

KROG NUMMER 1 2012

Störst är inte alltid bäst – Alla företag vill bli större. Utom Smörgåsbord som sätter andra värden högst.

 Årets Hållbara Krog – Mijön är med på menyn. Carola Magnusson ser inte några hinder när andra säger att det inte går.

 Snabba säkra snitt – Grönsakshallen ger dig en genväg genom snårskogen av blast, blad och annan djungel.

 En dag med Majola – Jourtelefonen börjar ringa någon gång före klockan sex. Och sedan är det fullt ös till midnatt. Häng med till Majola.

 Fullt lunchfokus – Två timmar och par hundra gäster. Rätt råvaror är a och o för rutinerade köksmästare. Här har du deras favoriter.

Att skapa ett vin för 100 dollar – Vinmakeri handlar inte om att göra som man gjorde förr. Idag krävs mycket mer. Neil McGuigan lägger ribban högt.

 Urban magnet –Urban Deli är en magnet på Södermalm som lockar gäster nästan hela dygnet. Dessutom med ett grönt tänk i köket.

 I was here! – Inga detaljer är för små för den perfekta ölupplevelsen. Carlsberg Sveriges tekniker Hannu Klang tar fram tandborsten för de minsta skruvarna.

 

KROG NUMMER 5 2011

The GoatfatherDen sydafrikanska vinmakaren Charles Back producerar viner i många olika stilar. Fondberg & Co presenterar en legend i vinvärlden.

Jul 2011Vi bad Adam Dahlberg som ska tävla i Bocuse d`Or i januari 2012 att tolka och modernisera ett par klassiska julbordsrätter. Här har du resultatet.

En djävul i örat – Det sitter en djävul på din ena axel och en ängel på den andra. Vem lyssnar du på?

En natt på Eko – Arbetet på Ekofisk börjar klockan tre på natten. Häng med på ett arbetspass. Första leveransen ska vara klar klockan sex.

Eldsjälar älskar inälvor – Ingredienser som förr var självklara i köket hanteras numera av allt färre kockar. Några vurmar dock fortfarande för det klassiska köket – gärna i nya varianter.

Farmers market 2011 – en gala tillsammans med branschens riktiga stjärnor. Grönsakshallen presentera några av sina leverantörer.

Nålen i höstacken – Jakten på spännande saker från jordens alla hörn pågår ständigt på Smörgåsbord.

Stiligt slott svänger smidigt – Beläggningen på konferenshotell kan vara som en berg- och dalbana. Hesselby Slott tar svängarna smidigt med Majola RestaurangKonsult. 

 

KROG NUMMER 4 2011

Siklöjans väg tillbaka

Workshop i smak och teknik

Söt final

Att välja rätt kött – och att inte överge gästen vid bordet

Ölets bästa vänner

Mot målet med mentorskap

We see WC

 

KROG NUMMER 3 2011

Fondberg & Co – Kung i Kungsan

Carnegie Porter Fyller 175 år

Inspiration i slaktis

Ett litet steg för människan…

Med ekologin på menyn

Grönlistad fisk

Flörta med ute

Riktig Fond ger bäst smak

Stockholm Krog Masters

KROG NUMMER 2 2011

krog #2 2011Dags att se över uteserveringen

Vårstädning i vinmenyn

Tång tungt miljöval

Egenkontrollen i fickformat

AG i samarbete med Fällmans Kött

Upptäcktsresande i grönsaksvärlden

Forza satsar på mindre krogar

Trivsel får personalen att stanna

KROG NUMMER 1 2011

 

 

krog #12011Dialog till rätt köksprocent

Destination ÅRE

Inga kalla fingrar för isfisket

Österrikes Pinot Noir utmanar Bourgogne

Disktekniks förrådsservice ger dig tid att fokusera på gästerna.

Majola RestaurangKonsult vidareutbildar sin personal i Första hjälpen.

Få rätt touch på de asiatiska smakerna med Grönsakshallen Sorunda.

Smörgåsbords nya lokaler.

KROG NUMMER 4 2010

 

Krog #4 2010Nobis på Norrmalmstorg

Kockarnas gourmetrum

Ulriksdals julbordskänsla

Resultat med Clenoakademin

Salkällaren på Fällmans Kött

Brooklyn loves Södermalm

Personalen – vår största tillgång

Fondberg arrangerar Winemakers Dinner

KROG NUMMER 3 2010

krog #3 2010Marion’s Gastro Diner

Skräddarsydd kyla

Primörlamm

Skaldjur med kvalité

Att leverera till 100 procent

Jakten på den perfekta ölen

Rawfood

Micromopp vs svabb

 

KROG NUMMER 2 2010

Larm i köket

Från köksmästare till uthyrd kock till produktionschef

Grill vs BBQ

Mer än ränder

Pripps Blå-känslan på riktigt

Gröna julklappar

Djävulens bästa bubblor

Sommarhälsningar från Utö

 

KROG NUMMER 1 2010

Berns bygger för tryck

Rolfs kök

Ful fisk fint för miljön

Det lilla infernot på Cedergrenska tornet

Trendbarometer i örtblecket

Etik tar plats i miljödebatten

Det finns inga genvägar

Boosta laget till topparna