Magnus Roos Customer Relations Manager Carlsberg Sverige

– House of Carlsberg är vårt forum, eller nätverk, för restaurangbranschen, säger Magnus Roos, Customer Relations Manager, på Carlsberg Sverige och förklarar att det är en portal där alla Carlsbergs kunder kan skaffa sig ett konto och logga in. 

– Syftet är att lyfta branschen, vi vill växa tillsammans och visa att vi inte bara är en dryckesleverantör utan en samarbetspartner, fortsätter Magnus. 

Portalen har sedan den första lanseringen under 2017 fått en rejäl uppdatering och är idag laddad med inspiration, kunskap, evenemang och upplevelser. 

– Det finns trendrapporter, filmklipp, tips och tricks. Här kan du läsa om vad vi kommer att dricka i sommar och lära dig mer om merförsäljning, säger Magnus. 

Här kan man också anmäla sig till utbildningar, resor och evenemang. Just nu finns dryckesutbildningar i två nivåer: Enthusiast (1 dag) och Beer Ambassador (3 dagar). Det är Karin Berntsson på Carlsberg som håller i kurserna.

Resorna fokuserar naturligtvis på öl men även den tillhörande kulturen. Följ med till Köpenhamn och Carlsbergs bryggeri eller till New York och Brooklyn Brewery. På sikt kommer även resor till exempelvis Staropramen, i Tjeckien, Klosterölet Grimbergen i Belgien och 1664 i Frankrike att arrangeras. Evenemang sker i form av allt från branschträffar till fotbollsmatcher och konserter. 

– På House of Carlsberg får våra kunder tillgång till olika mervärden. Det finns något för alla, säger Magnus och tillägger att innehållet hela tiden utvecklas och formas efter kundernas behov och intressen.

Här finns också många intressanta länkar till föreläsningar som på olika sätt berör branschen och möjligheter och utmaningarna som finns med att driva företag. Gabriel Stulman, som arbetat på flera välrenommerade restauranger i New York, pratar till exempel om engagemang och hur viktiga medarbetarna är för att lyckas i branschen.